Izrada web prodavnica – Kako krenuti?

Izrada web prodavnica za prodaju preko interneta zahteva pet osnovnih stvari bez kojih ni jedna izrada web prodavnica (online prodavnica ili web shop) ne može da krene.

Od čega treba da krene izrada web prodavnica?

  • 89% kompanija planira da se takmiče na osnovu iskustava svojih kupaca.
  • 64% ljudi misli da je iskustvo kupaca važnije od cene u izboru brenda. (Izvor: nchannel.com)

 

Izrada web prodavnica - dr Edwin Land, izreka o kreativnosti

Tema: Izrada web prodavnica – web dizajn PC021 Novi Sad Srbija – web design

Pet stvari od kojih kreće izrada web prodavnica:

  • Izrada i izbor vrhunskih fotografija za web.
  • Izrada detaljnih i optimizovanih opisa proizvoda.
  • Obezbeđivanje programa za upravljanje resursima web shopa.
  • Obezbeđivanje payment gateway usluge za plaćanja.
  • Rešavanje pitanja pakovanja i dostave kupljene robe.

1. Izrada i izbor vrhunskih fotografija

Kada je u pitanju izrada web prodavnica,  jasno je da online proizvode i usluge ne možemo fizički opipati i pregledati. Zato ih kupcu moramo slikovito opisati i što realnije prikazati.

Za slikovit prikaz najbolje je koristiti fotografije koje su profesionalno izrađene kako bi artikle prikazivali što realnije. Poželjno je da se svaki proizvod prikaže na više načina i iz više uglova kako bi se istakli svi detalji i bitne karakteristike.

Prilikom izbora fotografija posebno treba paziti:

  • Da li fotografija realno prikazuje proizvod.
  • Da li su istaknute sve bitne karakteristike proizvoda.
  • Da li je slika proizvoda dovoljno atraktivna da mami na kupovinu.
  • Da li su fotografije odgovarajuće veličine i pripremljena za web.

2. Izrada optimalnih opisa proizvoda

Izrada web prodavnica sa optimalni opisima proizvoda je izuzetno značajna. Kvalitetni opisi proizvoda su idealna dopuna njihovom vizualnom prikazu. Svrha opisa proizvoda je da zajedno sa fotografijama stvore što realističniju predstavu o proizvodu u svesti potencijalnog kupca.

Druga značajna funkcija opisa je SEO optimizacija web stranice tokom izrada web prodavnica. Pretraživači ne vide slike već samo njihove opise. Da bi internet pretraživač „video“ i sliku, potrebno je da svakoj od njih damo odgovarajući alt tag (alternativni tekst) ili ključnu reč u vidu kratkog teksta koji je opisuje.

Prilikom izrade opisa slika potrebno je proveriti:

  • Da li je opis slika precizan i sveobuhvatan?
  • Da li ima tehničkih i gramatičkih grešaka?
  • Koliko su rečenice stilski prihvatljive i razumljive?
  • Da li su navedene sve pogodnosti za kupca?
  • Da li je tačna i detaljna teknička specifikacija artikala?
  • Kako će da izgledaju na računaru i mobilnim uređajima?

3. Obezbeđivanje program za upravljanje resursima (ERP)

ERP (enterprise resource planning) je program za upravljanje resursima preduzeća bez kojeg je nezamisliva izrada web prodavnica. ERP se povezuje sa CMS-om Vaše web prodavnice.

ERP sistem omogućava upravljnje poslovanjem internet prodavnice i automatizuje mnoge administrativne funkcije. Ovaj softver integriše sve aspekte poslovanja u jedinstvenu bazu podataka i korisnički interfejs.

 

Izrada web prodavnica - ERP poslovni sistem

Tema: Izrada web prodavnica – ERP poslovni sistem

Korisnost ERP-a u odnosu na kupca

STATISTIKA:

  • 71% kupaca veruju da će dobiti bolju ponudu na mreži nego u prodavnicama.

ERP obezbeđuje informacije za kupca prilikom kupovine. Na primer, da li je proizvod dostupan, zatim podatke o ceni i količini, porudžbinama itd. Poslovni informacijski sistem i web shop nije uvek jednostavno povezati. Kako bi se svi podaci mogli uspešno sinhronizovati potrebno je angažovanje programera oba sistema. 

Kupac ne može imati lepo mišljenje o web prodavnici ako se ispostavi da uredno poručenog artikla nema na lageru. Zato je cilj  povezivanja ERP sistema i CMS-a da se sinhronizuju informacije o robi i podaci o porudžbinama, kako se tako nešto ne bi dešavalo. Bez ovih mogućnosti bilo kakva izrada web prodavnica nema smisla. 

4. Obezbeđivanje payment gateway usluge za plaćanja

STATISTIKA:

  • 66% online kupaca napuste svoju korpu zbog problema sa procesom plaćanja.
  • 23% kupaca će odustati od kupovine ako su primorani da otvore nalog.
  • 54% kupaca će kupiti proizvode ako se nude po nižoj ceni.

Bez mogućnosti naplate kupljenog proizvoda, izrada web prodavnica je besmislena. Kako bi kupci u Vašoj web prodavnici mogli plaćati kreditnim karticama potrebna je njihova provera u vremenu plaćanja.

Za tu uslugu potreban je specijalni program kojim raspolažu telekomunikacioni i bankarski sistemi. Oni se javljaju kao posrednici (payment gateways). Program prihvata informacije o kreditnoj kartici i obavlja transakciju. Na Vama je da izaberete posrednika koji Vam najviše odgovara kako ne biste imali problema sa naplatom kupljene robe.

PREPORUKA: Kod davaoca usluge naplate kreditinim karticama, prvo proverite uslove korišćenja i načine povezivanja sa Vašom web prodavnicom, tj. CMS web platformom.

5. Pakovanje i dostava kupljene robe

STATISTIKA:

  • 28% kupaca će napustiti kupovinu zbog neočekivanih troškova dostave.
  • U.S. brendovi gube oko 41 $ milijardi dolara godišnje zbog lošeg korisničkog servisa.

Dostava kupljene robe je izuzetno važan deo online poslovanja. Zašto? Zato što je deo pitanja: Kako zadržati kupce!

Pretpostavimo da ste pribavili email adresu kupca i stavili ga na email listu za prijem novosti od Vas (newsletter). Recimo i da posetioci lajkuju vaše sadržaje na društvenim mrežama. Da li je to dovoljno za puno zadovoljstvo kupaca?  Ako jeste, može li nešto da to zadovoljstvo narušiti? Naravno da može! „Trojanski konj“ može da bude dostava kupljenih artikala!

Kako da to sprečimo? Pa, recimo da je to moguće kvalitetnim pakovanjem i sigurnom dostavom.

 

Izrada web prodavnica - dostava robe

Tema: Izrada web prodavnica – Kvalitetna dostava kupljene robe

Kako kvalitetno upakovati kupljenu robu?

Povedite računa o tri osnovne stvari:

  1. Pakovanje mora da zaštiti robu od oštećenja.
  2. Pošiljku treba da personalizujete.
  3. Obradujte primaoca lepim i originalnim pakovanjem.

Pakujte naručene proizvode u ambalažu karakterističnu za Vaš web shop. Izbegavajte univerzalna pakovanja i plastičnu ambalažu, osim kada to zahteva priroda artikla (tečnost i sl).

Stiropor i platno su veoma zahvalan materijal za pakovanje. Možete ih kreativno koristiti za svako pojedinačno pakovanje. Ukrasna traka za lepljenje osigurava ampalažu i deluje veoma efektno ako je u prigodnoj boji i na sebi ima oznake i slogane Vaše internet prodavnice.

2) Dostavite robu neoštećenu

Kupac neće zaboraviti Vaš trud oko izrade originalne ambalaže, ali neće zaboraviti ni da je pošiljku ili kupljenu robu dobio oštećenu (što je moguće tokom transporta). Ovim se znatno umanjuje šansa da primalac oštećene pošiljke postane lojalan potrošač Vaše online prodavnice. Zato je potrebno da se i ovom aspektu dostave robe posveti puna pažnja.

SAVET : Ako u istom pakovanju šaljete više proizvoda, odvojite ih ukrasnim papirom, platnom ili obojenim komadićima stiropora. Ovi materijali će štititi robu od oštećenja, prijatno iznenaditi kupca i podizati nivo uzbuđenja dok se „otkriva“ komad po komad upakovanog sadržaja.

3) Personalizujte pošiljku

Adrese primaoca i pošiljaoca sa priloženim računom ne deluju baš uzbudljivo, zar ne? Ima mnogo sitnica kojima možete dodatno personalizovati pošiljku i prijatno iznenaditi kupca.

Na primer, možete mu čestitati na kupovini ili priložiti malu zahvalnicu sa logom firme i Vašim potpisom. Ove male pažnje gotovo ništa ne koštaju, ali mnogo doprinose ugledu firme i širenju kruga lojalnih kupaca.

Poenta je u tome da se nekako nadoknadi nedostatak fizičkog kontakta. Nekada su najbolje radile klasične trgovine gde su se svi meštani poznavali i dolazak u dućan koristili da se druže i ćaskaju.

 

Izrada web prodavnica - kupovina onlajn je popularna

Tema: Izrada web prodavnica – Ljudi vole da kupuju onlajn jer uživaju u mnogim beneficijama

STATISTIKA: 40% kupaca više voli uslugu preko kontakta sa ljudima prilikom njihove online interakcije sa kompanijama.

Zaključak:

Izrada web prodavnica (web shopa) za poslovanje na interneta, nemoguća je bez dobre pripreme. Potrebno je na vreme razmišljati o najmanje pet stvari bez kojih ni jedna izrada web prodavnica (online prodavnica) ne može da krene.

To su:

  • Izrada i izbor vrhunskih fotografija
  • Izrada kvalitetnih opisa proizvoda
  • Obezbeđivanje ERP-a (programa za upravljanje)
  • Obezbeđivanje sistema plaćanja
  • Dostava kupljene robe

PREPORUKA:

Mi sve možemo uraditi umesto Vas.Projekat izrađujemo prema Vašim željama i potrebama. Pri tome stavljamo Vam na raspolaganje našu pomoć, savete, konsultacije i naše usluge:
web hosting i zakup domena, izrada web sajta, optimizacija sajta (SEO) i održavanje web sajta.


Ako je izrada web prodavnica  predmet Vašeg interesovanja, obratite nam se preko kontakta.



Tema: Izrada web prodavnica“
Web dizajn Novi SadPC021 Srbija

Povezani članci: