Neke greške u izradi sajta se uporno ponavljaju. Masovno ih prave vlasnici poslovnih sajtova koji insistiraju da budu posebni, naročito u odnosu na konkurenciju.
Da li ste usred procesa kreiranja novog veb sajta za potrebe Vašeg onlajn poslovanja? Želite li da izbegnete greške koje mnogi vlasnici online preduzeća prave prilikom izrade svoje poslovne veb lokacije?
Ove 4 (četiri) velike greške možete odmah otkloniti:
- Nerazumevanje svrhe izrade sajta i kako se on uklapa u opštu online strategiju.
- Izrada sajta na unikatnoj platformi umesto na platformi otvorenog kôda.
- Insistiranje na pokretnim banerima u vrhu sajta umesto na informativnom tekstu.
- Implementiranje suvišnih dodataka, funkcija i efekata koji jako usporavaju rad sajta.
Veb lokacija svakako služi kao virtuelni izlog i moćan marketinški alat. Dobar veb sajt omogućava preduzećima da dosegnu širu publiku i privuku sve potencijalne kupce.
U današnjem digitalnom dobu, namenski dizajnirana i funkcionalna veb stranica može da pruži odlično korisničko iskustvo, što je ključni izazov za sve vlasnike malih preduzeća.
Međutim, mnogi poslovni sajtovi prilikom same izrade ponavljaju velike greške u dizajnu i informativnosti, što im iz osnova otežava uspešan nastup i razvoj u digitalnom okruženju.
U ovom postu na našem blogu navodimo 7 (sedam) uobičajenih grešaka koje uočavamo na mnogim veb lokacijama i obrazlažemo zašto ih je potrebno izbeći.
Greške u izradi sajta koje tako ne izgledaju
7 grešaka koje nastaju u dobroj nameri, ali sa lošim posledicama
- Nerazumevanje kako se veb lokacija uklapa u opštu online strategiju
Jedna od najvećih grešaka koje prave vlasnici veb sajtova prilikom njihove izrade je tretiranje sajta kao izolovanog entiteta, a ne kao sastavnog dela ukupne strategije poslovanja na vebu.
Zapamtite:
Vaša web lokacija svakako treba da bude u skladu sa identitetom Vašeg brenda, da jasno odražava i ostvaruje vaše želje i zacrtane poslovne ciljeve, ali …
… to ne možete ostvariti ako jasno ne definišete:
- svrhu i konkretne ciljeve izrade vašeg sajta,
- ciljnu publiku i načine interakcije sa njom,
- rezultate koje želite postizati,
- načine kako ćete ih postizati,
- uslove za održavanje sajta…
Bez punog razumevanje šta je sve potrebno da se vaša veb lokacija uklopi u opštu onlajn strategiju, ne možete od nje očekivati da bude Vaš moćan alat za uspešno online poslovanje.
- Očekivanje da razvoj veb sajta ide brzinom rakete
Razvoj veb stranica ne mora biti ni brz, ni previše složen. Vlasnici sajtova često misle da su im potrebne velike tehničke veštine i velik budžet da bi napravili efikasnu veb stranicu!
Na sreću, dostupne su platforme koje omogućavaju da gradite i upravljate svojim veb lokacijama bez velikog ulaganja i posebnog kodiranja. Jedna od tih platformi je WordPress!
Činjenica: Jednostavnost i prilagođenost korisniku su ključ za uspeh svake veb stranice!
3. Upotreba platforme po porudžbini umesto platforme otvorenog kôda
Izbor platforme za veb sajt je ključan za njegov razvoj. Grešite ako planirate platformu po porudžbini, jer time u startu sebi ograničavate razvoj, kontrolu i fleksibilnost njene upotrebe.
Savet:
Umesto platforme rađene samo za Vas, razmislite o primeni platforme otvorenog kôda koja pruža široku lepezu prilagodljivih tema, lakog proširenja funkcija i podrške. To Vam garantuje prilagođavanje novog sajta Vašim specifičnim potrebama bez ikakvih ograničenja.
Takođe, izrada unikatne teme za sajt, je korak bliže problemima koje će Vam ona stvarati.
- Implementiranje suvišnih funkcija i nepotrebnih detalja
Kada planiraju novi sajt, ljudi se često zanose fensi funkcijama, atraktivnim detaljima i animacijama. Tako upadaju u zamku ulaganja u skupe dodatke i premium usluge bez vrednosti.
Savet:
Pre nego što se odlučite za bilo koje posebne detalje ili funkcije, pažljivo procenite njihovu relevantnost za vaše poslovne ciljeve i da li će zaista unaprediti korisničko iskustvo na sajtu.
Usredsredite se na pružanje funkcionalnosti i intuitivnog korisničkog interfejsa koji će u potpunosti zadovoljiti potrebe vaše ciljne publike. Pravite sajt za njih, a ne za sebe!
- Zanemarivanje važnosti tekstualnog sadržaja
Tekstualni sadržaj je srce svake veb stranice! Nažalost, mnogi vlasnici sajtova daju prioritet dizajnu nad kreiranjem kvalitetnog pisanog sadržaja. To je uvod u buduće probleme sa indeksiranjem pokrenutih ili redizajniranih veb stranica.
Nemojte i Vi upasti u tu zamku!
Počnite da razvijate tekstualne sadržaje svojih veb stranica dok još traje dizajn sajta. Ne zaboravite da je za kreiranje dobrog sadržaja za sajt potrebno vreme. Čekanje do poslednjeg trenutka obično rezultira siromašnim sadržajem bez kvaliteta i dodatnih vrednosti.
6. Fokusiranje na izgled sajta i broj poseta umesto na konverzije
Usmeravanje saobraćaja na veb lokaciju i njena posećenost su važni, ali to Vam ne vredi mnogo ako posetioce ne pretvarate u korisnike.
Ne ponavljajte greške onih koji prate saobraćaja na sajtu bez uvida u uspešnost konverzije!
Optimizacija veb stranica za konverzije uključuje elemente kao što su privlačna dugmad i pozivi na akciju, intuitivna navigacija, ubedljivi tekstovi, korisne ponude i mnogo toga još.
Važno:
Nije glavni cilj veb sajta privlačenje što više posetilaca, već pretvaranje svakog posetioca u kupca koji će sa zadovoljstvom nastaviti da kupuje vaše proizvode i da plaća vaše usluge!
- Nepostojanje plana promocije
Pokretanje veb stranice bez plana promocije je unapred propuštena šansa. Vlasnici poslovnih sajtova često nisu svesni važnosti marketinških napora pre i posle lansiranja web sajta.
Savet: Planirajte promociju svoje nove veb lokacije još dok je u procesu tehničkog razvoja!
Pravovremeno krenite da radite na strategijama kao što su:
- Optimizacija za pretraživače (SEO),
- marketing sadržaja,
- marketing na društvenim mrežama,
- kampanje e-pošte, itd.
Dobro osmišljen plan promocije će Vam pomoći da razvijete prepoznatljivost vaše veb lokacije i da stalno stvarate nove šanse za uspeh.
Slika: Da li ste obezbedili sve uslove za siguran uspeh?
Tema: Greške u izradi sajta – Zaključak
Ukoliko nameravate da ostvarite ozbiljno i efikasno online prisustvo svoje veb lokacije, izbegnite nesmotrene greške u izradi sajta.
Vašu veb lokaciju ćete uspešno voditi do uspeha samo ako obezbedite sledeće:
- Razumevanje svrhe izrade veb sajta i ciljeva koje želite njime ostvariti.
- Odabir prave platforme i hostinga za nesmetano funkcionisanje i razvoj sajta.
- Davanje prioriteta kvalitetnom tekstu, a potom i multimedijalnim sadržajima.
- Fokusiranje na konverzije posetilaca u korisnike vaše ponude.
- Sprovođenje plana promocije kroz sve dostupne kanale.
Ključni savet:
Iskoristite moć dobro dizajnirane i strateški usklađene veb stranice da biste na najbolji način privlačili i angažovali ciljnu publiku, podsticali konverzije i obezbedili uspešan razvoj!