Eksterna ili off page optimizacija web sajta spada u link building strategiju i ima mnogo veći značaj i uticaj od „on page“ optimizacije. Njome se razrađuje uticaj drugih sajtova na poziciju našeg sajta u izlistanoj pretrazi sajtova.
Eksterna ili off page optimizacija web sajta i Google
Google rangira web stranice na osnovu kvaliteta i obima mreže dolaznih linkova i svakoj stranici svakoj indeksiranoj stranici dodeljuje PR (Page Rank) faktor. Time joj odreðuje relevantnost za sadržaj koji nudi, u odnosu na konkurentske stranice.
Svaki dolazni link ka našoj stranici Google procenjuje kao deo autoriteta koji dodeljuje našoj stranici. Ukupna relevantnost naše stranice (izražena indeksom PR) biće iskazana određenim zbirom pozitivnih i negativnih porcija autoriteta u zavisnosti od autoriteta izvornih stranica.
OFF PAGE optimizacija obuhvata sve postupke koji utiču na Page Rank stranica na Google pretraživaču. Ako vaša stranica ima najviše backlinkova sa sajtova iz vaše srodne nishe, Google će je prepoznaje kao prvu.
Relevantni linkovi su svi linkovi sa drugih sajtova, društvenih mreža, YuuTuba, foruma, online bookmarkova itd – svih onih koji imaju VELIKU posećenost!
Eksterna ili off page optimizacija web sajta i ostali pretraživači
Pretraživači su jednostavno prisiljeni da dolaze do vas upravo zato što prate DINAMIKU na webu. Kada bi CNN.com ili New York Times.com stavili link ka vašem sajtu, to bi bio najefikasniji SEO koji uopšte možete da poželite. Bili bi na prvom mesto u pretrazi zuvek.
Dobra eksterna optimizacija sve čini internu optimizaciju potpuno nepotrebnom. Moć koju daju dolazni linkovi sa jakih sajtova je ogromna. Što je više linkova prema vama sa dobro rangiranih stranica, to je i vaš rang bolji.
Pretraživači ignorišu linkove koji dolaze sa istog domena, pa treba obezbedjivati linkove sa što više različitih URL. Relevantni linkovi moraju u sebi sadržati ključne reči iz „anchor“ teksta. Poželjno je razmenjivanje linkova sa drugim zainteresovanim korisnicima interneta.
Eksterna ili off page optimizacija web sajta i pisanje tekstova
Korisno je i pisanje tekstova (na pr.blog) i razmenjivanje sa postavljenim linkovima prema vašem sajtu ili stranici. Koristite „submit“ da drugi ljudi šalju tekstove na vaš sajt.
Suština je u tome da što više linkova sa drugih sajtova lstiže na vaš sajt, i da ti sajtovi koji vas linkuju budu što posećeniji, tj. da sajtovi sa što većim kredibilitetom linkuju ka vama i to što je više moguće.
Dakle, skače vam rang na Guglu ako vas linkuju jaki sajtovi. Pitanje je, za koje ključne reči to može da se ostvari?
Ovo dosta zavisi od načina na koji drugi sajtovi linkuju na nas. Naime, fraza za koju želite da se optimizujete, uvek treba da bude link. Ako je linkovana neka reč koja ne odgovara vašem poslom, onda to ne vredi mnogo. Dobro je kada ljudi koji linkuju na vaš sajt u svoj link uključe vašu ključnu reč na koju linkuju (anchor).
„Osamdeset odsto uspeha je pojaviti se!” Vudi Alen
Web dizajn Novi Sad PC021, Srbija