Optimizacija sajta je jedini način da za duži period obezbedite odličnu i besplatnu promociju svojih proizvoda i usluga. Ako želite saznati više o tome, pročitajte ovaj SEO vodič za početnike.
Optimizacija sajta – vodič kroz SEO
SADRŽAJ:
1. Šta je SEO?
2. Zašto je potrebna SEO optimizacija sajta?
3. Kako radi Google?
4. Koliko su važne ključne reči?
5. Značaj On-page SEO.
6. Najvažniji Google Faktori za 1. poziciju.
1. Šta je SEO?
SEO je planiran i dobro osmišljen proces koji gradi vašu web stranicu tako da se ona postepeno diže na više pozicije kod Googlea i ostalih pretraživača interneta.
2. Zašto je potrebna SEO optimizacija sajta?
Zbog povećanja saobraćaja i dobiti.
Nije dobra ideja oslanjati se samo na jedan izvor saobraćaja. Kada taj izvor presuši, ništa Vam ne preostaje! Zato je uvek korisno održavati saobraćaj preko Google-a, ali i diversifikovati ga što je više moguće. To se radi preko drugih raznovrsnih kanala.
Još jedan razlog zašto SEO treba da bude deo vaše marketinške strategije jeste to što saobraćaj preko Gugla može biti precizno ciljan. To znači da tu postoji evidentan potencijal za snažno privlačenje ljudi na web lokaciju.
Zašto to tvrdimo?
Samim tim što možete da se visoko rangirati na Googleu za određene ključne reči, možete privlačiti ciljanu publiku na svoju web stranicu i lako sprovesti akciju koju želite.
3. Kako nam Google to omogućava?
Ukratko, kada u Google pretraživač upišete upit (ključnu reč), on ima samo jedan cilj – da, kao odgovor, prikaže najbolji sadržaj u vrhu rezultata pretraživanja!
3.1. Kako Google određuje koji je sadržaj „najbolji“?
Ovo su faktori koje uzma u obzir:
– Namera tražioca
Googleov krajnji cilj je da osigura dobro korisničko iskustvo, tj. da korisnici budu zadovoljni ponudom na listi rezultaza pretrage. To znači da pretraživanje mora odgovarati nameri korisnika!
– Relevantnost
Kada Google rangira web stranice, on daje prednost onima koje su relevantne za upit. Kada se njihove niše savršeno podudaraju sa zadatim upitom za pretraživanje Google te web strane rangira na prvu stranu pretrage!
– Kvalitet sadržaja
Treća stvar koju Google traži prilikom rangiranja web stranica je kvalitet sadržaja. Kvalitet je teško odrediti jer je to subjektivno. Zato se obavezno uzimaju u obzir i ostali SEO faktori.
– Autoritet (Backlinks)
Web lokacije s autoritetom su pouzdane u Googleovim očima. To je zato što im se sadržaj podudara s namerom korisnika. Google voli rangirati web stranice u koje ljudi imaju poverenja.
Stranica A šalje link na stranicu B. Time Googleu šalje poruku da je strana B kvalitetna web lokacija. Google u rezultatima pretraživanja bolje rangira web stranice skoje imaju više linkova sa sajtova sa visokim autoritetom.
Za proveru autoriteta možete koristiti Ahrefs, Moz.com ili neki drugi besplatni alat.
4. Koliko su važne ključne reči
Treba pisati za publiku, a ne za Google. Ali, neophodno je i optimizovati tekst za prave ključne reči. To je posebno važno ako želite da vas Google rangira. Tako osiguravate dobar i besplatan saobraćaj sa največeg pretraživača interneta na svetu.
Sadržaj se piše za ljude, a optimizuje za Google! Ciljajte ključnu reč u vašoj niši koja ima potencijal. Uzmite je u obzir čak i ako ima jaku konkurenciju. Pogrešan izbor ključnih reči ima direktan uticaj na lošu poziciju web stranice i sajta u celini.
5. On-Page SEO
Kada pronađete glavnu ključnu reč i uključite je u naslov teksta za blog, to je početak optimizacije te web stranice ili posta. Nakon tog koraka, imate još dosta da uradite kako biste bili sigurni da će Google znati o kojoj temi se radi.
Dakle, u SEO optimizaciju sadržaja Vašeg sajta krećete sa On-page SEO, odnosno sa „SEO web stranice“. To nije mnogo komplikovan proces, ali se mora uraditi pravilno.
Reči koje su tematski srodne i koje pomažu Googleu da bolje razume sadržaj, nazivaju se LSI ključne reči. Zato je jako dobro prirodno ih rasporediti unutar celog teksta.
Na taj način se rangirate za znatno više važnih i međusobno povezanih relevantnih reči. LSI Graph je alat pomoću kojeg možete pretraživati LSI ključne fraze kada Vam zatrebaju.
5.1. Koristite unutrašnje linkove
Postavljajte unutrašnje linkove do srodnih sadržaja na istom sajtu. Ljudu, ali i Google roboti prate linkove. Unutrašnji linkovi Vam pomažu da stvorite jedan uvezan sadržaj bogat informacijama. Istovremeno, putem tih veza mudro vodite posetioca kroz ceo sajt.
5.2. Linkujte na druge sajtove sa autoritetom
Uvek kada to ima smisla, povežite se sa drugim, kvalitetnim web mestima u vašoj niši. To pomaže čitaocima da dođu do dodatnih informacija koje će im koristiti.
Pored toga, svom sadržaju dodajete jaku tematsku relevantnost povezujući ga sa web lokacijom višeg autoriteta u istoj niši. Tako pokazujete Googleu da ste i pouzdan resurs koji uključuje visokokvalitetne izvore!
5.3. Optimizujte slike
Kada dodajete slike u tekst na sajtu uključite relevantne ključne reči u naslove fajlova i u alternativni naziv slike (Alt text).
Optimizacija slika je neophodna zato što Googlebot ne može „čitati“ slike. On prepoznaje samo tekst. Dodavanjem Alt teksta sa ključnom reči u sliku, Vi pomažete Google robotu da je lako prepozna i razume kontekst.
Korisno: „Kako optimizovati slike za web?“
5.4. Kreirajte što bolji sadržaj
Google voli duge i detaljne tekstove. To znači da čitaocima treba ponuditi što više korisnih odgovora na njihova pitanja. Međutim, to se može pružiti samo u sadržajima dužim od 600 reči.
6. Faktor broj 1 za rangiranje web sadržaja
Povratni linkovi (Backlinks) su Googleov faktor broj 1 za rangiranje web sadržaja. (most important ranking factor).
Ako se želite visoko pozicionirati na Googleu i besplatno dobijati posetioce na svoj web sajt, potrebne su Vam povratne veze. One moraju biti sa relevantnih sajtova visokog autoriteta. Povratni linkovi su izvor i potvrda autoriteta Vašeg sajta.
Povratne veze = Autoritet!
6.1. Karakteristike svake dobre povratne veze:
- Ima oznaku „Do-follow“ (daje svoj glas za kvalitet)
- Dolazi sa web mesta sa jakim link profilom
- Ugrađen jeu kontekst blog posta ili web stranice
- Relevantan je za Vašu nišu ili specifičan članak
- Autoritet domena (DA) sa koga dolazi je veći od 25
Optimizacija sajta – Zaključak:
1. SEO optimizacija sajta će uspeti samo ako ste relevantni u svojoj niši.
2. Optimizujte slike, postove i stranice sajta za prave ključne reči (relevantne, specifične, tražene, ali ne previše eksploatisane i uopštene).
3. Kreirajte što kvalitetnije, informativnije, detaljnije i korisnije sadržaje.
4. Gradite autoritet svog web sajta pribavljanjem visoko vrednih linkova.
Povezani članci: